خوبی ها و بدی های ios7

جدیترین سیستم عامل اپل که به تازگی معرفی شده اند ظاهر و احساس جدیدی را برای دستگاه های اپل به ارمغان آورده است. اپل فعلا همه کار میکند تا دستگاه های خود را از هر گونه مرگ احتمالی در دنیای رنگارنگ تلفن هوشمند و تبلت نجات دهد. درباره ios7 بسیار گفته و شنیده اید اما در این جا شما را با معایب و محاسن این سیستم عامل آشنا می کنم.

خوبی های ios7

1 – مرکز کنترل : یکی از بیشترین تغییرات آی او اس 7 که درباره آن زیاد بحث می شود . برای کاربران آیفون بسیار سخت بود که برای هر دسترسی به تنظیمات روشنایی چندین مرحله را طی کنند . تنظیمات وای فای نیز همین مشکل را داشت. حالا با یک کشیدن دست ساده به طرف بالا می توان به سادگی این تنظیمات را مشاهده کرد. مانند حالت پرواز ، wifi ، میزان شفافیت صفحه نمایش ، بلوتوث

ios7-1

2 – چند وظیفه ای ( Multitasking ) : در نسخه قدیمی آی او اس این قابلیت تنها به اپلیکیشن Stack  وچند سرویس محدود شده بود. در این نسخه جدید به خوبی در تمام برنامه ها از این قابلیت استفاده می شود. قابلیت به روز رسانی برنامه ها در زمان های خاص می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های اینترنت شود.

3 – برنامه دوربین ios 7 : این برنامه نسبت به ios 6 تغییر آنچنانی نداشته است اما قابلیت کشیده شدن ( سوایپ swip ) بین انواع شات ها واقعا دوست داشتنی است. فیلترهای زیادی در این برنامه قرار داده شده است اما بهترین قابلیت این برنامه عکاسی پشت سر هم از سوژه است .

ios7-2

4 – ساعت پیامک ها : یکی از چیزهایی که همیشه کاربران را آزار میدهد درباره پیامک های متنی بوده ، چون فقط زمان شروع و پایان مجموعه ای از پیام ها ثبت میشد اما حالا در نسخه جدید این مشکل برطرف شده است . کافی است انگشت خود را روی اس ام اس فشار دهید و به سمت چپ بکشید.

ios-7-3

5 – فیس تایم ( FaceTime ) : نسخه جدید این برنامه بسیار بهبود پیدا کرده است یکی دیگر از ویژگی های جدید این برنامه این است که می توان با استفاده از اینترنت گوشی بدون نیاز به امکانات تصویری ، تماس صوتی با صدای خارق العاده ای لذت ببرید. تنها چیزی که آزاردهنده است این است که با اینکه نمی توان از یک مکالمه ویدئویی به مکالمه صوتی بازگشت .

بیشتر بخوانید  سونی ، آیفون جدید 6 اس را در توییتر مسخره کرد !

6- ایر دراپ ( AirDrop ) : در آی او اس 7 می توانید به سرعت تصاویر ، آهنگ ها و شماره تلفن را با استفاده از ایر دراپ ارسال کنید که همه اپ ها قابلیت به اشتراک گذاری در دراپ آپ را دارند البته به استثنا موزیک ها . تنها مشکل این است که این ویژگی تنها رای آی فون 5 و نسخه های بعدی قابل استفاده است.

ios-7-4

معایب ios7

1- مرکز بازی ( Game Center ) : در حال حاضر این برنامه چند ویژگی مانند دیدن اینکه دوستان شما اخییرا چه بازی هایی را انجام داده اند یا ارتباط با تیم های دیگر را ندارد . در حال حاظر گیم سنتر مکانی برای بازی های مختلف و پیدا کردن بازی های جدید است.

ios7-5jpg

 

2 – کندی روی دستگاه های قدیمی تر : بزرگترین شکایت دارندگان دستگاه های قدیمی تر کند بودن این سیستم عامل روی دستگاه هایی مانند آی پد 2 است. بطوری که این دستگاه ها قابل استفاده هستند ولی از حالت ایده آل خودشان فاصله دارند مانند کند بودن بالا آمدن کیبورد و حتی باز کردن تنظیمات از جمله مشکلات این کاربران است.

3 – نمایش حرکتی کند : حتی اگر شما از آیفون 5 اس یا آی پد 4 استفاده می کنید متوجه کند بودن در زوم کردن یا حتی باز کردن اپ ها دچار سردرگمی شده اید . در واقع افکت های زوم وقتی اپ ها را زود باز و بسته نمی کنید دوست داشتنی هستند اما زمان بیشتری را صرف میکنند. 

4 – عشق رنگ سفید : رنگ سفید در این نسخه بیشتر به چشم میخورد ، این فضا بسیار دوست داشتنی است اما هنگامی شب وقتی از دستگاه استفاده میکنید بیشتر چشم را خسته میکند.

ios7-6

5 – نداشتن طراحی به روز شده برای اپ ها : آی او اس قصد داشته کاملا دوباره طراحی شود و همه ی اپ های هسته ای هم شکل جدیدی بدست آورند اما دیگر اپ ها مانند iBooks , PodCasts < Find My Friends بروید همان نسخه قدیمی آی او اس 6 است اما این چیزی زیاد مهمی نیست اما چرا وقتی کل سیستم عامل عوض شده است از این مساله غافل مانده است؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خوبی ها و بدی های ios7

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *