خطرناک ترین مواد شیمیایی خانگی که آن ها را نمی شناسید!

مواد و عناصر شیمیایی بسیاری در اطراف ما هستند که اگر در دوزهای کافی مورد استفاده قرار بگیرند در زندگی بی ضرر می باشند. اما اگر مقادیر استفاده از این مواد شیمیایی خانگی یا به عمد و یا به طور تصادفی بالاتر رود ممکن است از لحاظ تاریخی به عنوان سموم زندگی میلیون ها نفر شناخته شوند. ما در این مقاله به چند مواد شیمیایی خطرناکی می پردازیم که ممکن است همین حالا در خانه تان دم دستتان باشند!

  • آب اکسیژنه (H2O2)

سفید و یا بورکننده دمده مو معمولا با غلظت 3 تا 6 درصد در خانه هایتان یافت می شود. آیا می دانید آب اکسیژنه یک محرک منفجره است؟ این مواد شیمیایی خانگی بسیار فرار است و با غلظت 70 درصد در آزمایشگاه با کوچکترین اشاره می تواند یک انفجار پر مخاطره را ایجاد کند. یک انفجار پراکسید غلیظ توانست در حملات لندن سال 2005 52 مردم بی گناه را به کشتن دهد.

  • دیگوکسین (C41H64O14)

دیگوکسین استخراج و پالایش یافته از گیاه گل انگشتانه برای درمان ناراحتی های قلبی استفاده می شود. اگر دیگوکسین در مقادیر مناسب استفاده شود برای درمان بیماری های قلبی تا حد زیادی کارائی دارد و باعث بهبود ناراحتی های قلبی می شود. این گیاه که اصطلاحا با نام “فرشته مرگ” شناخته شده است در یکی از کلاس های داروسازی چارلز کولن موجب مرگ بیش از 40 نفر از بیماران شد.

  • استرکنین (C21H22N2O2)

این ماده شیمیایی معمولا به عنوان یک آفت کش برای پرندگان و جوندگان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در مقادیر کمتر برای دوز کشنده مورد نیاز مورد استفاده قرار بگیرد به آسانی موجب قتل پنهان می گردد. شایعه شده است بسیاری از چهره های تاریخی اعم از اسکندر کبیر و رابرت جانسون به وسیله این ماده شیمیایی کشته شدند. این ماده شیمیایی از دانه های درخت ناکس ومیکا گرفته می شود.

  • نیکوتین (C10H14N2)

توتون و تنباکو، هر دو عضوی از خانواده گیاهان تاج ریزی می باشد که بسیاری پس از شنیدن بلافاصله تشخیص می دهند. برگ های خشک و خرد شده توتون و تنباکو بین 0.6 تا 3 درصد از جرم کل سیگار را تشکیل می دهند. پس از آن، نیکوتین به صورت مایع جذب پوست و وارد جریان خون شده و باعث ویران شدن می گردد. این در حالیست که اگر بدن در معرض حدود 30 تا 60 میلی گرم نیکوتین قرار گیرد منجر به مرگ انسان می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خطرناک ترین مواد شیمیایی خانگی که آن ها را نمی شناسید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *