حمله ی هکر های چینی به سیستم های خطوط هوایی آمریکا

حمله ی هکر های چینی به سیستم های خطوط هوایی آمریکا

بلومبرگ گزارش می کند که هکر های مرتبط با چین به سیستم های کامپیوتری رزرو مسافرت کمپانی Sabre از گروه خطوط هوایی آمریکایی حمله کرده اند.

این در حالی ست که بزرگترین خط هوایی دنیا می گوید هیچ شواهدی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.بلوبرگ بر اساس گفته های اشخاصی که در بازجویی دست داشته اند گزارش کرد که اتفاقات در کمپانی های مسافرتی با تهاجمی که توسط هکر هایی که در چین اقامت دارند صورت گرفته است، که اخیرا نیز کمپانی بیمه ی Anthem و دفتر پرسونل دولت آمریکا را هدف گرفته بود، منطبق شده است.

سابر در ایمیلی می گوید که ” ما اخیرا متوجه مشکلی در امنیت سایبری شده ایم. تا این زمان، ما نمی دانیم که این اتفاق اطلاعات حفاظت شده ی مهم، مانند اطلاعات کردیت کارت یا اطلاعات شخصی را تحت تاثیر قرار داده یا خیر اما تحقیقات ادامه دارد.”
سابر، عضو سابق خطوط هوایی آمریکا که در سال 2000 از آن ها جدا شد، هنوز هم از آدرس های IP که به نام آمریکا است استفاده می کند.
با این حال، سخن گوی خطوط هوایی آمریکا، کسی نورتون، گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد از اطلاعات مشتریان به هر نحوی سوء استفاده شده است.

نورتون در اینیلی به Reuters گفته است که ” آمریکایی ها با متخصصان امنیت سایبری در خارج از کشور در حال کار بودند تا نشانه های دیجیتالی، آدرس های IP و شیوه ی حمله را چک کنند و هیچ مدرکی یافت نشده است تا کوچکترین شباهتی را در این حمله با حمله هایی که به دفتر پرسونب دولت آمریکا شده است، نشان دهد.
گزارش شده است که هکر هایی که گفته می شود در چین اقامت دارند، سیستم های کمپانی United Continental Holdings را هدف گرفته اند. خط هوایی این حمله را در اوایل می تشخیص داده بود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حمله ی هکر های چینی به سیستم های خطوط هوایی آمریکا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *