تا حالا رقص زنبور شنیدید؟ پس با ما باشید!

رقص زنبور عسل

دنیای طبیعت با زیبایی های خودش بشر رو مسحور میکنه ، زیبایی از جنس خداوند بزرگ ، امروز یه عملکرد زیبا و فوق العاده رو از زنبور عسل براتون خواهم گفت ، زنبور عسل یکی از دوست داشتنی ترین و شگفت انگیز ترین موجودات روی زمین است ، این حیوان مفید یکی از عجیب ترین موجودات دنیا است ، این حیوان عجیب برای مسیر یابی از یک عملکرد بسیار جالب استفاده می کند ، عملکردی اعجاز انگیز ، زنبور عسل برای مسیر یابی از رقص رمز آلودی استفاده می کند که زنبور های دیگر به کمک زبان خاص خودشان مسیر گل ها را پیدا میکنند.

رقص زنبور عسل

زنبور ها دارای سه رقص به نام های رقص دايره ای ، رقص داسی و رقص ارتعاش شكم که هر کدام دارای معنی خاصی است ، این عملکرد زنبور ها توسط فون فريش آلمانی کشف شد ، رقص دايره ای زنبور ها که با حركت سريع دايره وار چرخيده و گاهي جهت خود را عوض میکنند .اين نوع رقصها زمانی انجام میگیرد که منبع غذايي در كمتر از 15 متری كندو است. رقس داسي مشابه رقص دايره ای است با اين فرق كه جهت انجام رقص به صورت نيم دايره يا داسی شكل می باشد.اين نوع رقص زمانی از طرف زنبور های کارگر انجام مي شود كه منبع غذايي بين 15 تا 100متری كندو قرار گرفته باشد. رقص ارتعاش شكم هم یکی از رقص های زنبور هاست ، این رقص بدین معنی است كه فاصله منبع غذايی از 100 متر بیشتر است.اين رقص شبيه به عدد 8 انگليسي است.

این عملکرد زنبور ها توسط علم ریاضی قابل رمز گشایی است ، و فون فريش آلمانی این عملکرد زنبور ها را تا حدودی رمز گشایی کرده است ، با گذشت زمان و پیشرفت علم با قرار دادن سنسور در هر زنبور این عملکرد زنبور ها کاملا اثبات شد. براي تعيين جهت غذا و موقعیتش 3 عامل مورد توجه قرار میگیرد: محل كندو ، محل غذا و محل قرار گرفتن خورشيد . دو عامل اول ثابت بوده و عامل سوم يعني خورشيد در مواقع مختلف روز متغير است. 

به این میگن تکنولوژی که قبل از پیدایش انسان توسط خداوند در طبیعت بکار گرفته شده ، یعنی جی پی اس و … در مقایسه با این فناوری کم خواهد آورد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تا حالا رقص زنبور شنیدید؟ پس با ما باشید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *