بیگانگان احتمالا از پرتوهای کیهانی کهکشان ها تغذیه می کنند

محققان اظهار کرده اند زندگی بیگانگانی که در زمین و بخصوص دیگر سیارات کشف شده اند وابسته به پرتوهای کیهانی است زیرا که بیگانگان از آن تغذیه می کنند.

طبق مطالعه روی پیشرفت عمیق یک باکتری غیرمانوس در یک معدن طلای تاریک، میکروب های بی شماری در مکان های متخاصم روی زمین ممکن است خارج از محدوده پرتوهای کیهانی تغذیه کنند.

مطالعه جدید نشان می دهد اگر زندگی روی سیاره دیگری همچون مریخ وجود داشته باشد تغذیه از طریق پرتوهای کیهانی به منظور زنده ماندن احتمال بیشتری پیدا می کند.

دیمیترا آتری، محقق دانشمند در حوزه سنگ مرمر آبی موسسه فضایی علوم سیاتل، گفت: “هنگامی که ژرف تشعشعات تا زیر سطح نفوذ می کنند؛ آن جا که امکان وجود آب روی مریخ یا ماه مشتری است، منجر به شروع واکنش های شیمیایی (زندگی) می شود.”

آتری اضافه کرد: “موجودات بیگانه ای که خارج از محدوده پرتوهای کیهانی زندگی می کنند حتی قادرند روی سیارات دیگری که به هیچ ستاره ای محدود نیستند سکونت کنند و به جای آن در سراسر فضاهای میان ستاره ای شناور باشند.”

آنجا که هیچ نوری ندارد

زندگی بر روی زمین تا حدی زیادی به انرژی خورشید وابسته است.

تحقیقات پیشین نشان داده است فتوسنتز نور به نوبه خود موجب تامین مواد مغذی شده و اکثر موجودات به طور مستقیم یا غیرمستقیم از آن به منظور زنده ماندن استفاده می کنند. با این حال، اگر نور در دسترس نباشد زندگی با سایر منابع انرژی دیگر مانند گرما یا انرژی شیمیایی ادامه می یابد.

کار پیشین نوعی زندگی در تشعشعات یونیزه از مواد رادیواکتیو را نشان داده است که انرژی کافی برای یونیزه کردن و شارژ ذرات کوچک (اتم ها) دارد.

به عنوان مثال، باکتری Candidatus Desulforudis audaxviator در اعماق 1.75 مایل یک معدن طلا(آفریقای جنوبی) کشف شد که انرژی لازم برای زندگی را از ایزوتوپ های رادیواکتیو مانند اورانیوم، توریم و پتاسیم های در سنگ ها گرفته است.

پرتوهای کیهانی و زندگی بی نهایت

پرتوهای کیهانی دارای انرژی بالاتری نسبت به دیگر منابع تابش روی زمین هستند.

هنگامی که جو یا سطح سیاره ای را تشکیل می دهند، آبشاری از ذرات به مانند الکترون، پوزیترون و نوترون به همان خطرناکی اشعه گاما تولید می کنند.

آتری گفت: “پرتوهای کیهانی کهکشانی در همه جا هستند. و آن ها انرژی بسیار زیادی دارند. حتی به طوری که می توانند به زیر سطح سیارات نفوذ کنند.”

با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری، پرتوهای کیهانی کهکشانی کمیابی یافت شدند که می توانند یک جریان انرژی مداوم برای زندگی زیرزمینی فراهم کنند. این انرژی با نشر مواد رادیواکتیو زمین قابل قیاس بود. چنین انرژی ای می تواند زندگی روی دیگر سیارات را گسترش دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بیگانگان احتمالا از پرتوهای کیهانی کهکشان ها تغذیه می کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *