به زودی گوشی های هوشمند 8 گیگابایت رم خواهند داشت

به زودی گوشی های هوشمند 8 گیگابایت رم خواهند داشت

با اینکه هنوز پردازنده ی کوالکام اسنپدراگون 820 رسما عرضه نشده است، اما اکنون شایعات راجب نسل بعدی آن یعنی اسنپدراگون 830 آغاز شده اند. هم اکنون که بسیاری از تولید کنندگان منتظر اسنپدراگون 820 هستند جزئیاتی از نسل بعدی آن در قالب یک شایعه منتشر شده است.

شایعات  بیان گر این موضوع هستند که اسنپدراگون 830 از نسخه ی 820 بسیار قوی تر و گسترده تر خواهد بود. احتمال میرود که شرکت سازنده در آن از فناوری 10 نامومتری استفاده کند در حالی که در اسنپدراگون 820 لیتوگرافی 14 نانومتری وجود دارد. اگر این گفته ها صحت داشته باشند، نسخه ی بعدی در مصرف انرژی بیشتر صرفه جویی خواهد کرد و همچنین از لحاظ فیزیکی فضای کمتری را اشغال خواهد نمود. اما جالب ترین شایعه ای که به وجود آمده است، در مورد پشتیبانی از 8 گیگابایت رم در اسنپدراگون 830 میباشد این موضوع زمانی جالب تر میشود که بدانید هم اکنون قوی ترین گوشی های هوشمند در نهایت تنها از 4 گیگابایت رم بهره میبرند.

از طرفی سامسونگ در حال توسعه رم هایی است که سازندگان میتوانند با استفاده از آن گوشی هایی با میزان 6 گیگابایت رم تولید کند. پس دور از انتظار نخواهد بود  در سال 2017 که احتمالا اسنپدراگون 830 عرضه خواهد، گوشی های هوشمند به 8 گیگابایت رم مجهز شود.

با وجود پردازنده های کنونی، گوشی های هوشمند و تبلت ها در بخش رم کمبود خاصی را تجربه نمیکند و به نظر میرسد که در حال حاضر افزایش رم به 8 گیگابایت یا 6 گیگابایت لازم نیست. به هر حال، در سال های آینده اتفاقات گوناگونی خواهد افتاد گجت های هوشمند نیز تغییر خواهند کرد.

منبع: phonearena

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  كوالكام ممكن است 4000 نفر از کارکنانش را اخراج کند

نظرات در مورد : به زودی گوشی های هوشمند 8 گیگابایت رم خواهند داشت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *