بهترین گوشی سونی

بهترین گوشی سونی

کمپانی تولید گوشی هوشمند سونی، از کمپانی های اصالتا ژاپنی و در حال حاضر یک کمپانی چند ملیتی است. سونی در طول سال هایی که در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت داشته است، به طراحی زیبا و با کیفیت معروف بوده. این کمپانی در ابتدای کار خود، را با کمپانی دیگری به نام اریکسون همکاری داشت اما زمانی که گوشی های هوشمند رو به فراگیری میرفتند از آن کمپانی جدا شد و اکنون محصولات این شرکت با نام سونی اکسپریا ارائه میشوند.

سونی بیشترین گوشی های هوشمند ضد اب و گرد و غبار را تولید کرده و همچنین ظرافت در طراحی یکی از اصلی ترین خصوصیات محصولات آن است. اما اکنون که در سال 2015 به سر میبریم سونی افت مالی را تجربه کرده و دلیلش یک نقص جدی در پرچمدران سال پیشش میباشد. در حال حاضر این کمپانی سری گوشی z را با سه دستگاه جدید ادامه داده است که از همه لحاظ کامل میباشد. اکنون قصد داریم در این مطلب به بهترین گوشی های حال حاضر سونی نگاهی بیاندازیم.

سونی اسکپریا زد 3 پلاس (Xperia Z3 Plus)

سونی اسکپریا زد 3 پلاس (Xperia Z3 Plus)گوشی اکسپریا زد 3 پلاس، صفحه نمایشی در اندازه ی 5.2 اینچ دارد و دارای رزولوشن 1080 × 1920 | FullHD  میباشد و تراکم پیکسلی 424 پیکسل بر هر اینچ را تشکیل داده است. این صفحه نمایش از نوع LCD میباشد و مجهز به پوششی است که باعث عدم جذب  اثر انگشت میشود.سونی اسکپریا زد 3 پلاس (Xperia Z3 Plus)

این گوشی پردازنده ی اسنپدراگون 810 کمپانی کوالکام را به همراه دارد. این پردازنده هشت هسته ای،  متشکل از چهار هسته ی A53 و چهار هسته ی A57 است. این پردازنده 64 بیتی است و فرکانس 1.5 و 2.0 گیگاهرتز دارد. همراه با آن پردازنده آدرنو 430 قرار داده شده است. این گوشی 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و همراه با آن 3 گیگابایت رم قرار گرفته است.

در بخش دوربین شاهد یک سنسور 20.7 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 5.1 مگاپیکسلی در جلو هستیم که میتواند تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کند.

از دیگر مشخصات این گوشی میتوان گفت که بدنه ای با ترکیب فلز و شیشه دارد  و میتواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب قرار گیرد. این دستگاه اندروید 5 به شکل پیش فرض دارد که در آینده به نسخه ی بعدی آن به روز خواهد شد. باتری این گوشی ظرفیت 2930 میلی آمپر ساعت را دارا میباشد.

 

سونی اکسپریا زد 5 (Xperia Z5)سونی اکسپریا زد 5 (Xperia Z5)گوشی سونی اکسپریا زد 5 یکی  از سه گانه های گوشی زد 5 است. این دستگاه صفحه نمایشی به اندازه ی 5.2 اینچ با رزولوشن 1920 در 1080 FullHD  دارد. صفحه نمایش این گوشی 428 پیکسل بر هر اینچ دارد و در برابر جذب اثر انگشت مقاوم میباشد.سونی اکسپریا زد 5 (Xperia Z5)

پرچمدار سونی از چیپستی همانند نسل قبلش یعنی اسنپدراگون 810 بهره برده است. این چیپست از هشت هشته ی پردازشی A53 و A57 بهره میبرد. پردازنده ی این گوشی از نوع 64 بیتی است و فرکانس 1.5 و 2.0 گیگاهرتز دارد. در کنار آن پردازنده ی گرافیکی آدرنو 430 جهت انجام اعمال گرافیکی قرار گرفته است. این گوشی 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم دارد.

گوشی زد 5 دوربین های بسیار بهتری نسبت به نسل قبل دارد و با این لقب وارد شد که بهترین دوربین را در بین تمامی گوشی های هوشمند داشته باشد. دوربین اصلی آن 23 مگاپیکسلی است که میتواند فیلم هایی با کیفیت 2160p و فریم 30 به ثبت برساند.دوربین سلفی این دستگاه دارای سنسور 5.1 مگاپیکسلی است که قادر به ثبت سلفی های بسیار خوبی میباشد.

گوشی اکسپریا زد 5 نیز از زبان طراحی همیشگی سونی استفاده کرده و از ترکیب فلز و شیشه در بدنه اش استفاده شده است. این دستگاه به سنسور اثر انگشت مجهز است و در برابر آب و گرد غبار مقاومت نشان میدهد. در بخش نرم افزاری شاهد اندروید نسخه ی 5.1 هستیم. این گوشی همچنین باتری به ظرفیت 2930 میلی آمپر ساعت دارد که از قابلیت شارژ سریع نسل دوم بهره میبرد.

بیشتر بخوانید  بررسی تلویزیون هوشمند سونی XR-55A90J

سونی اکسپریا زد 5 کامپکت (Xperia Z5 Compact)سونی اکسپریا زد 5 کامپکت (Xperia Z5 Compact)زد 5 کامپکت یکی دیگر از گوشی های نسل زد 5 است که نسبت به نسخه ی استاندارد تفاوت هایی دارد. این گوشی در واقع جمع و جور تر است و صفحه نمایشی به اندازه ی 4.6 اینچ دارد. رزولوشن آن 1280 در 720 HD میباشد و تراکم پیکسلی 323 پیکسل بر هر اینچ را تشکیل داده است. صفحه نمایش این گوشی مجهز به پوششی است که آن را در برابر جذب اثر انگشت و آلاینده ها مقاوم میسازد.

تراشه آن اسنپدراگون 810 قرار گرفته است که از هشت هسته ی A53 و A57 تشکیل شده. پردازنده ی زد 5 کامپکت 64 بیتی است و فرکانس کاری 1.5 و 2.0 گیگاهرتز دارد. پردازنده ی گرافیکی آدرنو 430 در نظر گرفته شده است. این گوشی 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد و همچنین 2 گیگابایت رم دارد

دوربین این گوشی همانند مدل زد 5 23 مگاپیکسل در پشت و 5.1 مگاپیکسل در جلو است که میتواند بسیار خوبی عمل کند.

در زد 5 کامپکت همانند دیگر مدل های سری زد 5 ، حسگر اثر انگشت در دکمه ی پاور کناری دستگاه قرار گرفته است. این گوشی با اندروید پیش فرض 5.1 میاید و به زودی به نسخه ی 6.0 مارشمالو آپدیت خواهد شد. باتری آن 2700 میلی آمپر ساعت میباشد.

سونی اکسپریا زد 5 پریمیوم (Sony Xperia Z5 Premium)

سونی اکسپریا زد 5 پریمیوم (Sony Xperia Z5 Premium)زد 5 پریمویم، بزرگترین تفنگ دار در نسل Z5 است و میتوان گفت با کیفیت ترین صفحه نمایش را در بین گوشی های هوشمند دارا میباشد. زد 5 پریمیوم با صفحه نمایشی به اندازه ی 5.5 اینچ و رزولوشن 2160 در 3540 یا به عبارتی دیگر 4K آمده است که چهار برابر فول اچ دی میباشد و تراکم پیکسلی 806 اینچ را تشکیل داده. صفحه نمایش آن در برابر اثر انگشت مقاوم است و محافظ Scratch-Resistant Glass  استفاده میکند که در تمامی گوشی های زد 5 استفاده شده بود.

زد 5 پریمیوم هم از اسنپدراگون 810 با هشت هسته ی پردازشی و فرکانس کاری 1.5 و 2.0 گیگاهرتز بهره میبرد. این گوشی به پردازنده ی گرفیکی آدرنو 430 مجهز شده است و در کنار آن 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا قرار گرفته است.

زد 5 پریمیوم همانند دو برادر دیگر خود دوربین 23 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5.1 مگاپیکسلی در جلو دارد.

این گوشی از حسگر اثر انگشت بهره برده و در برار آب و گرد غبار مقاوم میباشد. نسخه ی اندروید این گوشی 5.1 است و به زودی آپدیت 6.0 مارشمالو را دریافت خواهد کرد.

سونی اکسپریا ام 5 (Xperia M5)سونی اکسپریا ام 5 (Xperia M5)سونی اکسپریا ام 5 (Xperia M5)

و اما بهترین میان رده سونی! گوشی اکسپریا ام 5 صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل FullHD دارد که تراکم 441 پیکسل بر هر اینچ را تشکیل داده است و با پوشش Scratch-Resistant Glass  محافظت میشود.سونی اکسپریا ام 5 (Xperia M5)

این دستگاه از تراشه میان رده MT6795 ساخت کمپانی مدیاتک استفاده میکند. پردازنده ی این گوشی شش هسته ای A53 است و فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز دارد. پردزانده ی گرافیکی آن PowerVR G6200 میباشد. سایر مشخصات این گوشی 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و 3 گیگابایت رم است.

ام 5 در بخش دوربین بسیار خوب ظاهر شده است چرا که سنسور 21.5 مگاپیکسلی در پشت و دارد و بخش جلویی آن دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده که یکی از بهترین گوشی ها برای گرفتن سلفی است.

شاید در نگاه اول فکر کنید این دستگاه از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده است اما در آن تماما پلاستیک به کار برده شده. این گوشی نیز در برابر و گرد و غبار مقاوم است؛ سیستم عامل این گوشی اندروید نسخه ی 5.0 لالی پاپ است و با باتری به ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت آمده.

نظر شما راجب این گوشی های سونی چیست؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین گوشی سونی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *