بهترین نرم افزار های آموزشی برای کودکان

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

در این مقاله قصد داریم هفت برنامه و بازی برتر در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان با موضوعات مختلف را معرفی کنیم. می دانید که با گسترش روز افزون تلفن های هوشمند محتویات زیادی از جمله بازی و برنامه برای این دستگاه ها عرضه شدند. در این میان با استفاده از مزیت استفاده آسان از این گونه دستگاه ها برنامه های زیادی با هدف آموزش در عرصه متفاوت تولید شدند.در این مقاله هفت بازی و برنامه برتر در زمینه آموزش را معرفی میکنیم. این برنامه ها با ظاهری جذاب یا به واسته گیم پلی سر گرم کننده به خوبی به هدف خود یعنی آموزش دست پیدا کرده اند.

1-dragon box

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

بازی اول این لیست دراگون باکس نام دارد که یک محصول بسیار اعتیاد آور همچون انگری بردز هست و با گرافیک ساده و مکانیک های روان در گیم پلی سعی میکند مباحث اولیه در زمینه ریاضیات را آموزش بدهد. در نگاه آول شاید فکر کنید دراگون باکس قصد دارد با گیم پلی خودش کودکان را فریب بدهد تا آنان را به یادگیری ریاضیات ترغیب کند. اما این طور نیست ! در واقع کودکان از همان لحظه شروع بازی در حال کار با ریاضیات و مباحث آن هستند . تحقیقات نشان میدهد که به طور میانگین دراگون باکس در 42 دقیقه میتواند مباحث اولیه ریاضیات در مقطع دبیرستان را به نوجوانان آموزش بدهد. این بازی نسخه های گوناگونی دارد که در هر کدام از آنها ریاضیات را در سطوح مختلف آموزش میدهد.

2-wuzzit trouble

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

بازی بعدی ووزیت ترابل نام دارد و از استودیویی عرضه میشود که توسط مت گای و کیپ دبلین تاسیس شد.بازی بر روی مهارت فکر کردن برای حل مسائل ریاضی تمرکز دارد دبلین ووزیت ترابل را همانند یک ساز موسیقی تعریف میکند.یک پیانو را در نظر بگیرید اگر تنها کلید های آن را فشار بدهید و صدا های بیهوده تولید کنید نمیوانید چیزی یاد بگیرید. اما وقتی یک معلم خوب داشته باشید توانایی ها و فرصت های یاد گیری تمامی ندارد. مبانی یاد گیری در ووزیت ترابل بر اساس انجام دادن محاسبات است. بازی از کاربران میخواهد تا عملیات مختلف ریاضی را انجام بدهند.

3-math motion

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

اپلیکیشن بعدی مس موشن نام دارد که دارای تعداد زیادی بازیست که همگی با هدف توسعه و تقویت مهارت های عددی شما در این مجموعه قرار گرفته اند.کارکتر های رنگا رنگ و چالش های کوچک بازی مس موشن را، به تجربه ای خوشایند و مناسب برای کودکان تبدیل میکند. بازی های این مجموعه هم همانند نسخه ی دیجیتالی بازی هایی هستند که معلمان در دوران کودکی برای یاد دادن اعداد به کودکان استفاده میکردند. برای مثال بازی ماهی گرسنه ، یک ماهی را نشان میدهد که بر اساس حساب اعداد به دنبال خوراک است. این بازی به صورت هوشمندانه ای مشکلات ماهی را برای دریافت غذا به تصویر میکشد. و یادگاری اعداد برای کودکان را آسان تر میکند.

4-learn with homer

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

باؤي هاي مناسب كمي وجود دارند که سواد اولیه و تلفظ های ابتدایی را به کودکان آموزش بدهند بیشتر محصولاتی که در این زمینه عرضه میشوند محتویات مناسبی ندارند و به سرعت فراموش میشوند.اما لرن ویت هومر یک بازی کاملا متفاوت و جدا از محصولات دیگر در این زمینه هست. این برنامه توسط استفانی یوها ساخته شده فردی که به عنوان اصلاح کننده ی شیوه های آموزشی شناخته میشود و مهارت خاصی در این امر دارد.این بازی  سواد آموزنده ی جامع  برای کودکان کم سن و سال و کودکستانی است.این برنامه محتویاتی همچون شناخت حروف ، دانش صدا ها ، کلمات عمومی و داستان های بسیار زیادی دارد.در کنار اینها کار هایی مثل نقاشی یا دیگر فعالیت ها برای رشد خلاقیت در آن گنجانده شده.همچنین شما قادر هستید تا با صرف هزینه درون خود بازی مهارت ها و فعالیت های بیشتری را در اختیار داشته باشید تا آموزش را به سمت جدیدی ببرید.

5-toontastic

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

برنامه ی پنجم تون تاستیک نام دارد. آموزش تنها در مهارت هایی مثل ریاضیات یا سواد نوشتاری نیست. تفکر انتقادی و همدلی اجتماعی هم به آموزش های مخصوص خود نیاز دارند. کودکان میتواند این مهارت ها را با مشاهده پروژه های هنری ، و داستان گویی های خلاق به دست بیاورند.تون تاستیک برنامه ای هست که داستان گویی را به کودکان آموزش میدهد.این برنامه به آنها اجازه میدهد تا با انیمیت کردن کاتون های خودشان این مهارت را به دست بیاورند. آنها شخصیت های کارتونی را در صفحه خود به حرکت در میاورند.و در همین حال دیالوگ های این شخصیت هارا از زبان خودشان بازگو میکنند.سپس میتواند موسیقی مورد نظر را وارد داستانشان کنند تا با حس و حال داستان مطابق بشود.کودکان عاشق بازی های خلاقانه هستند. با تون تاستیک نتها که دیگر مصرف کننده رسانه نیستند بلکه اکنون خودشان هم یک رسانه تولید میکنند.

6-game master mcanic

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

.ساخت بازی توسط کودکان از آنچه که فکر میکنید راحت تر است.گبم مستر مکانیک یک بازی بر روی مرورگر های وب است که به کودکان کوچک اجازه شروع این کار را میدهد .بازی از یک رابط کاربری کشیدن و رها کردن یا درگ اند درآپ استفاده میکند . کودکان سیستم های گوناگونی را با دیدن آموزش های درون بازی یاد میگیرند. بعد از یاد گیری آنها بازی خودشان را میسازند و با دیگر اعضای جامعه ی گیم مستر مکانیک به اشتراک میگذارند. وقتی آنها بازی خودشان را میسازند.در واقع به روش یادگیری با ساختن به فراگیری مطالب میپردازند . این نوع یاد گیری تجربه ی بسیار سازنده ای برای آنها است. در واقع این نوع آموزش ، آموزش فعال شناخته میشود که با کوکان تعامل بیشتری دارد.این بازی در همه ی مرور گر ها قابل دسترس است.

7-st math

بهترین بازی های اموزشی برای کودکان

و اما آخرین نرم افزار کمک آموزشی برای کودکان در این لیست اس تی مس نام دارد. اما مشکل این نرم افزار این است که شما نمی توانید به صورت شخصی آن را دریافت کنید زیرا این بازی به صورت انحصاری در اختیار موسسات ، مدارس و مراکز خصوص قرار گرفته.اما اس تی مس در نوع خود بسیار منحصر به فرد است زیرا ریاضیات ابتدایی و متوسطه را بدون استفاده از حتی یک کلمه و تنها با استفاده از تصاویر آموزش میدهد. کودکان در طول مسیر بازی عاشق شخصیت پنگوئن آن با نام جی جی میشوند که در تمامی مراحل حضور دارد.دستاورد اصلی اس تی مس این است که  متیو پتروسن سازنده ی این بازی ،استفاده از تکنولوژی به عنوان یک ابزار آموزشی را سطح کمال خود رسانده.محصول آن به طرز شگفت انگیزی کارآمد و مناسب عمل میکند و میتواند همانند یک هدیه از طرف مدارس به دانش آموزان باشد. که شیوه درست یادگیری ریاضیات را آموزش میدهد.

با این که تمام این نرم افزار های آموزشی به طرز شگفت آوری بر رشد و شکل گیری کودکان تاثیر میگذارد اما نباید تنها به نرم افزار ها اکتفا کرد چرا که هر چقدر هم آموزشی باشند اما نوعی آموزش مجازی به حساب میایند. این آموزش ها در صورتی تکمیل میشود تا با آموزش حقیقی چهره  در چهره همگام شود. البته توجه داشته باشید که محیط و تمام قابلیت های گفته شده به زبان انگلیسی در این نرم افزار ها آشکار است.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : بهترین نرم افزار های آموزشی برای کودکان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *