بدون اینترنت از Google Maps استفاده کنید.(حتما بخوانید)

بدون اینترنت از Google Maps استفاده کنید.(حتما بخوانید)

آیا در نا کجا آباد گیر افتاده اید و نمادانید چه کنید؟ طبق معمول نقشه گوگل میتواند به شما کمک کند راهتان را پیدا کنید حتی اگر به اینترنت متصل نباشید. اخیرا گوگل قابلیتی به سروسش اضافه کرده که به شما اجازه میدهد نقشه ها را روی گوشیتان ذخیره کنید. فقط کافی ست از این قابلیت استفاده کنید.

شما برای این کار به یک دستگاه اندرویدی یا iOS نیاز خواهید داشت. متاسفانه این قابلیت در پلتفرم های دیگر وجود ندارد. ورژن سوم Google Maps که هفته پیش برای iOS منتشر شد امکان استفاده آفلاین را به قابلیت های خود اضافه کرد. کابران اندروید نیز برای استفاده از این قابلیت باید ورژن 8 این برنامه را داشته باشند.

چگونه نقشه ها را برای استفاده آفلاین دانلود کنیم؟
1. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید وارد اکانت گوگلتان شوید.
2. OK Maps را در نوار جستجو تایپ کنید. یک دایلاگ در بالای برنامه به همراه یک دکمه ذخیره روی صفحه ظاهر میشود که میپرسد ” میخواهید این نقشه را ذخیره کنید؟”
3. در این جا، شما میتوانید زوم کنید و نقشه را تکان دهید تا منطقه مورد نظرتان را انتخاب کنید.
4. بعد از این که ناحیه مورد نظرتان را انتخاب کردید، دکمه ذخیره را فشار دهید. یک دایلاگ برای شما نمایش داده میشود که از شما میخواهد نامی برای این نقشه انتخاب کنید. بعد از وارد کردن نام، آن را ذخیره کنید.
5. برای دسترسی به نقشه های آفلاینتان فقط کافی ست روی آیکون آدمک بروید، که در کنار آیکون مسیر ها قرار دارد. این کار شما را به پروفایلتان میبرد. به آخر صفحه بروید تا نقشه های ذخیره شده تان را ببینید. شما میتوانید نام نقشه هایتان را نیز تغییر دهید.
محدودیت هایی برای ذخیره نقشه وجود دارد. اگر بیش اندازه بزرگ و یا کوچک نمایی کنید ارور دریافت خواهید کرد که به شما میگوید نقشه بیش از اندازه بزرگ است.

اما هیچ محدودیتی برای تعداد نقشه هایی که دانلود میکنید وجود ندارد. شما میتوانید چند نقشه دانلود کنید تا منطقه مورد نطرتان را به طور کامل پوشش دهید. محدودیت دیگر این است که این نقشه ها فقط تا 30 روز باقی میمانند و بعد به طور خودکار حذف میشوند و شما مجبورید آن ها را از اول حذف کنید.
خبر خوب اما این است که این نقشه ها فضای بسیار کمی اشغال میکنند. آن هایی که با کمبود فضا مواجح هستند نیازی به نگرانی راجع به این موضوع ندارند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آخرین ورژن Google Maps دسترسی سریع به حالت نمایش خیابانی را ایجاد کرده

نظرات در مورد : بدون اینترنت از Google Maps استفاده کنید.(حتما بخوانید)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *