با این فناوری ژاپنی فیلم ها و تصاویر مجازی را لمس کنید!

touch

محققان ژاپنی فناوری تازه ای را به دنیای تکنولوژی معرفی کرده اند که کاربر را قادر می سازد تا فیلم ها و تصاویر مجازی را لمس کنند. به کمک فناوری لیزر فمتوثانیه می توان هولوگرام های قابل لمس در اختیار داشت. لیزرهای فمتوثانیه به لیزرهایی اطلاق می شود که طول پالس آنها از مرتبه چند فمتوثانیه تا چند صد فمتوثانیه باشد، این لیزرها زیر مجموعه لیزرهای فوق سریع با پالس‌ های فوق کوتاه هستند. در واقع این محققان سیستمی با نامFairy Lights را توسعه داده اند که از طریق فناوری لیزر فمتوثانیه ساخته شده و می تواند پالس لیزر با فرکانس های بالای منتقل شده را آتش بزند. این پالس ها می توانند به لمس انسان واکنش نشان دهند.

hologramگفتنی است این فناوری در صورتی در آزمایش ها موفق بوده که پروژه های گذشته درباره لیزر شکست خورده و پوست انسان در اثر تماس با لیزر آسیب دیده و سوخته بود!

سرپرست تیم تحقیقاتی در این باره گفت: در دنیای امروز کاربران قادر نیستند فیلم ها یا تصاویر مجازی را لمس کنند.اگرچه آنان می توانند به تماشای ویدئو بنشینند اما نمی توانند به تعامل با آن پرداخته و تصاویر ویدئویی را لمس کنند.اما به کمک این فناوری کاربران قادرند تا یک تصویر را در یک شکل سه بعدی به نمایش گذاشته و آن را لمس کرده و حس واقعیت داشتن آن را تجربه کنند.حال اگر بتوان با لیزری بزرگتر در یک فضای بزرگتر به برقراری ارتباط پرداخت می توان از مزایای بسیار آن مانند مصارف پزشکی، معماری، سرگرمی و … استفاده کرد.

گفتنی است این برای اولین بار است که محققان توانسته اند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند و اگرچه پیشتر نیز در این زمینه دست به اقداماتی زده بودن، با این وجود در هر سری آزمایش ها با شکست رو به رو می شد و به جای کمک به کاربران و به وجود آوردن یک دنیای لمسی سه بعدی برایشان،به آن ها آسیب می زد.
باید منتظر ماند تا دید این فناوری واقعا قرار است چطور عمل کند.

منبع : techtimes

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با این فناوری ژاپنی فیلم ها و تصاویر مجازی را لمس کنید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *