با این حقه ها خودتان را در خوردن غذاهای سالم فریب بدهید

شما می توانید با بکارگیری نکات سالم درست مانند یک متخصص تغذیه فکر و عمل کنید. هر زمان که ما نیاز به هدایت تغذیه ای داریم معمولا از مشاورین و متخصصان تغذیه سوال و مشورت می کنیم. اگرچه همه ما وعده های غذای سالم را می شناسیم. و به خوبی می دانیم هرروز باید مقدار زیادی آب بنوشیم و از سبزیجات و میوه جات تازه بهره مند شویم. اما گاهی اوقات خسته می شویم. دلمان یک تنوع اساسی می خواهد که رژیم غذایی سالم را کنار بگذاریم تا هوس در ولعمان را ارضا کنیم. درست در همین راهی که قدم می گذاریم هرچند کوتاه شروع به سلام و احوال پرسی با کالری های خاموش می کنیم. اما چه می شود اگر هوستان برای خوردن یک غذای خوشمزه را در راه سالمتری ارضا کنید. ما در این مقاله به حقه های تغذیه ای می پردازیم که شما می توانید هرروز با به کارگیری آن ها خودتان را فریب بدهید تا مصرف غذاهای سالم را به غذاهای ناسالم ترجیح بدهید.

  • شکلات بخورید اما اینطوری!

شکلات دوست دارید؟ پس کاری را بکنید که Bonnie Taub-Dix متخصص تغذیه و ستون نویس Everyday Health انجام داده است. جای آنکه در شکلات بارها را تخته کنید، یک ترکیب جذاب و خوش رنگ از یک قاشق غذاخوری شکلات تلخ (تیره) و میان وعده به اندازه 1.5 اونس از مخلوط آجیل خام (بدون نمک) و میوه های خشک تهیه کنید. با رعایت این مورد به ظاهر کوچک یک ضربه مهلک به مصرف بیش از اندازه شکلاتتان زده اید. و همچنین با مصرف پروتئین ها و چربی های سالم یک قدم در سالم خوری برداشته اید. با این کار مصرف پروتئینتان را تا آخرین حد بالا نگه داشته و کالری بسیار کمتری مصرف کرده اید. و از همه مهم تر طعم شیرین شکلات را زیر زبانتان احساس می کنید. بنابراین، هوستان را خاموش کرده اید.

  • به جای چیپس و پفک “سبزرنگ ها” را بخورید ری

برگ های سبزرنگ بیشتر از آنکه فقط در سالاد بکار برده شوند مفید هستند! شما می توانید هرچقدر که دوست دارید در مصرف این سبزرنگ های سالم افراط کنید بدون آنکه مراقب کالری های خاموش نهفته در آن ها باشید. پس یک دانه چیپس ترد و مضرتان را با یک برگ سبز مفید و سالم که قادر به شستن صدها کالری است مبادله کنید! Jolene Goring متخصص تغذیه توصیه کرده است به منظور صرفه جویی در مصرف کالری ها این برگ های سبز را هرآنطور که میل دارید مصرف کنید. مطابق سلیقه و یا مذاق شخصیتان آن ها را بپیچید، بپزید، گریل کنید و نهایتا مصرف کنید. و این عادت غذایی سالم را همیشگی کنید! اگر مکنده غذاهای شور هستید از تراشه های کلم استفاده کنید.

  • به این نوع پنیر بله بگویید

اگر خامه خور قهاری هستید دیگر نباشید! مصرف پنیر کم چرب را به خامه پرچرب ترجیح بدهید. و تقریبا مصرف خامه تان را قطع کنید. برخی پنیرها مانند ریکوتا مقدار زیادی نمک و کالری را پوشش داده اند. و شما می توانید با استفاده از پنیرهای کم چرب با همان عطر و طعم میزان مصرف نمک و کالری را تا حد زیادی کاهش دهید. میزان مصرف پنیر کم چربتان را آنقدر بالا ببرید که حتی بجای سس مایونز از آن استفاده کنید.

  • عاشق کره هستید؟ آواکادو مصرف کنید!

متخصصان تغذیه همواره به مصرف آواکادو توصیه کرده اند. پس اگر به دنبال راه آسان و سلامت برای مبادله کره هستید حتما از آواکادو استفاده کنید. بنابراین، از فردا در وعده صبحانه تان به جای دو قاشق غذاخوری کره از دو قاشق غذاخوری آواکادوی له شده مصرف کنید. بدین ترتیب، نه تنها در مصرف 174 کالری صرفه جویی کرده اید بلکه مصرف 14 گرم چربی اشباع شده تان را هم کاهش داده اید. اگرچه آواکادو بسیار چرب است اما بدلیل چربی های اشباع نشده مفید قلب می باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با این حقه ها خودتان را در خوردن غذاهای سالم فریب بدهید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *