این علائم تعجب آور نشانگر ابتلا به آلزایمر هستند

ما درباره “آلزایمر” زیاد شنیده ایم. اما در صورت مبتلا بودن چگونه می توانیم آن را تشخیص بدهیم؟ آلزایمر بیماری است که مغز را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش در تفکر، استدلال و حافظه می شود. با توجه به نشانه های این بیماری می توانید به سرعت علائم ابتلا را تشخیص داده و آن را بهتر مدیریت کنید. ما در این مقاله به نشانه های آلزایمر می پردازیم.

  • پارانویا و توهم

pa

افراد مبتلا به آلزایمر نشانه هایی از پارانویا و توهم دارند. اگر شما به افراد و اشیاء مظنون هستید و تصور می کنید افراد می خواهند شما را از دور خارج کنند، احتمالا آلزایمر دارید. در این صورت، شما گرفتار اوهام و خیالات در دیدن، بوییدن، چشیدن و شنیدن چیزهایی می شوید که وجود ندارند!

  • پرخاشگری

alاگر تهاجم و پرخاشگری (لفظی و فیزیکی) برایتان غیرمعمول نیست، باید به خودتان شک کنید! اگر مدام در حال لعن و نفرین، استدلال، فریاد و فغان، تهدید و نام بردن افراد هستید و گاها برای هدف قرار دادن اشخاص به زد و خورد و هل دادن متوسل می شوید، مشکوک به آلزایمر هستید. این مسائل می تواند منجر به رنجش جسمانی و احساس ناامیدی در شما گردد و آن بدین دلیل است که چرا روابط تان آنچنان که خواستارید موثر نیست.

  • مشکل داشتن با روابط بصری یا فضایی

dیکی از مشکلات جدی آلزایمری ها مرتبط با روابط بصری یا فضایی است. اگر مشکوک به آلزایمر باشید تمایل به مبارزه با برآورد فواصل، خواندن، تشخیص رنگ و کنتراست خواهید داشت. و هنگامیکه جلوی آینه می ایستید، تصور می کنید بازتاب شخص دیگری را به جای خودتان می بینید.

  • کناره گیری کردن

pazآلزایمر افراد را غمگین و منزوی خواهد کرد. آلزایمر با کاهش علاقه در فعالیت ها و تعاملات افراد را از دوستان و خانواده شان دور نگه می دارد. و به مرور هیجان فعالیت های پرشور گذشته مانند سرگرمی ها، ورزش ها و فعالیت های اجتماعی موردعلاقه را از بین می برد.

  • مشکلات خواب

pi

آلزایمری ها از مشکلات خواب و تغییرات در الگو یا برنامه خوابشان رنج می برند. مشکلات پیش آمده در این زمینه نتیجه تاثیر بیماری آلزایمر بر روی مغز است. مزیت این مشکلات آن است که بدون دارو می توان به حل آن ها رسیدگی کرد.

  • رفتار وابسته (چسبنده)

e

افرادی که از آلزایمر رنج می برند تمایل به رشد بیش از حد وابسته در کنار اعضای خانواده یا افراد دارند یا به طور مداوم قصد دنبال کردن آن ها را دارند. این رفتار وابسته یا چسبنده معمولا در اواخر روز یا شروع شب همراه با احساس خستگی، ترس و گیجی خودشان را نشان می دهند. آنچه که واضح است این است مبتلایان به آلزایمر در همه زمان ها خودشان را نزدیک به افراد کرده و می خواهند همه افراد در دیدشان باشند.

  • احساس گم شدگی در زمان و مکان

laسردرگمی و گم گشتگی از نشانه های آلزایمر است. اگر شروع به گم شدن کرده اید بدین دلیل که نمی توانید آدرس خانه تان را به خاطر بیاورید یا شمار ساعت و روز (زمان) از دستتان در رفته است، احتمالا مبتلا به آلزایمر هستید. برای بیماری که از آلزایمر رنج می برد پنج دقیقه می تواند به مانند پنج ساعت طول بکشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : این علائم تعجب آور نشانگر ابتلا به آلزایمر هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *