اپل برای استفاده از چیپ های اینتل نسخه های مختلفی از آیفون 7 تولید میکند

شاید اگر بخواهیم کمی دقیق تر به این مسئه که چرا اپل برای آیفون جدید خود یعنی آیفون 7 نسخه های مختلفی را آماده کرده است نگاه کنیم به یک دلیل منطقی برسیم.با زوم تک همراه باشید.

اغلب مردم آمریکا وقتی در طول یک بازه زمانی از تلفن همراه خود استفاده میکنند اپراتور مورداستفاده خود را تغییر نمیدهند اما اقدام جدید شرکت اپل احتمالا این راحتی و انعطاف را از مردم بگیرد.اگر به گذشته برگردیم میبینم که دارندگان آیفون 6s تنها با یک نسخه از این تلفن همراه مواجه بودند و به راحتی میتوانستند با تمام اپراتورها در سراسر جهان در ارتباط باشند.

اما درمورد محصول جدید شرکت اپل داستان کمی فرق میکند.اینطور که به نظر می رسد دستگاه های آیفون 7 خریداری شده از شرکت های AT&T و T-Mobile با سرویس دهنده هایی مانند Sprint یا Verizon خیلی همخوانی ندارند.شرکت اپل از مدت ها پیش برای تامین قطعات اصلی سازنده دستگاه های خود سعی کرده است از بیش از یک تولید کننده استفاده کند ولی با این وجود تامین چیپ مودم های دستگاه های آیفون مدت ها بود که انحصارا در اختیار کوالکام قرار داده شده بود.داشتن این انحصار به تولیدکننده قدرت بیشتری میدهد اما اپل هم اهداف خود را دنبال میکند و تلاش خود را میکند تا بتواند تخفبف بیشتری از این شرکت ها بگیرد.

با توجه به همین موضوع، چند وقتی صحبت از آن شده است که اپل با ارائه ی آیفون 7 قصد داشته کسب و کار تأمین چیپ مودم دستگاه های آیفون جدید خود را میان کوالکام و اینتل تقسیم کند تا تأمین آن را از انحصار بیرون بیاورد.ولی مشکل اینجاست زیرا به نظر می رسد چیپ های شرکت اینتل از استاندارد قدیمی CDMA که هنوز هم توسط Sprint و Verizon به کار گرفته می شود، پشتیبانی نمیکند.

شرکت آمریکایی اپل با تولید یک نسخه ی جداگانه از آیفون برای Sprint و Verizon توانسته است بر روی آن نسخه به صورت انحصاری از کوالکام بهره ببرد، و در عین حال هم از چیپ های اینتل و هم از چیپ های کوالکام برای مدل GSM مورد استفاده برای AT&T و T-Mobile و همچنین بسیاری دیگر از اپراتور های جهان استفاده کند.

کارشناسان و منابع مختلفی اتفاق نظر دارند که دلیل وجود نسخه های مختلف آیفون استفاده از چند تامین کننده برای چیپ های مودم آیفون بوده است.البته شرکت های اینتل و کوالکام در این باره اظهار نظر نکرده اند.

بیشتر بخوانید  گوگل یک خلاء امنیتی جدید در فریمور Wi-Fi آیفون 7 اپل کشف کرد

داشتن نسخه های مختلفی از آیفون هم برای اینتل و هم برای اپل در کسب قدرت بیشتر در برابر تولید کننده ها نوعی موفقیت محسوب می شود، اما مشتری احتمالا در این بین ضرر خواهد کرد زیرا باید با خرید آیفون 7 به استفاده از یکی از اپراتور های موبایل متعهد شود ؛ آن هم در دنیای امروزی که اکثر مردم دیگر موافق قراردادهای مالی بلندمدت نیستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل برای استفاده از چیپ های اینتل نسخه های مختلفی از آیفون 7 تولید میکند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *