امکان تفکیک Qualcomm میتواند به پیوند با Intel منجر شود

امکان تفکیک Qualcomm میتواند به پیوند با Intel منجر شود

Wall Street میگوید، اگر سازنده پردازنده های گوشی Snapdragon تصمیم به تفکیک شدن بگیرید، اینتل بهترین خواستار برای بخش چیپ سازی کمپانی Qualcomm خواهد بود.کوان و یکی از آنالیست ها به نام تیموتی آرکوری میگویند:” این یک معامله چیپ است که به تمام معاملات چیپ دنیا پایان میدهد.” این موضوع به کار چیپ سازی گوشی شرکت اینتل رونقی میدهد که واقعا به آن نیاز دارد.همچنین به اینتل اجازه میدهد تا جای پای خود را در بازار چین محکم کند.خواستاران تجارت چیپ Qualcomm، که 30 تا 40 میلیارد دلار ارزش دارد، میتوانند به یک کنسرسیوم با حمایت دولت چین و شرکت سامسونگ الکترونیک بپیوندند.

Qualcomm گفت در روز چهارشنبه که بررسی احتمال تقسیم به دو کسب و کار بود، جانا پارتنرز که از 31 مارچ 1.7 درصد سهام کمپانی را در دست دارد باعث حرکت شد.این سازنده چیپ برای دستگاه های گوشی همراه در حال از دست دادن بازار به رقیبان آسیایی خود مانند کمپانی MediaTek است که نسخه های ارزان ترشان آن ها را در بازار آسیا بالا برده است.
تصمیم مشتری قدیمی این شرکت، سامسونگ، برای استفاده از چیپ های خودش در محصول جدیدش Galaxy S6 به جای Snapdragon های شرکت نیز به مشکلات این کمپانی افزوده است.یک معامله با اینتل که جایگاه خود را در بازار دارد میتواند به Qualcomm کمک کند از هزینه های خود کاسته و قیمت چیپ های خود را طوری تعیین کند تا از رقابت دور نشود.
کودی آکری میگوید این موضوع اینتل را از دنیای کامپیوتر ها جدا کرده و در بازار مبایل ها جایگاهی به وی میدهد که واقعا به آن نیاز دارد.

Intel و Qualcomm اظهار نظری نکردند.تیموتی آرکوری میگوید این تجارت میتواند 20 درصد در هر سهم ارزش داشته باشد که کمتر از یک سوم ارزش کنونی سهم کوالکوم است و اینتل میتواند تا 25 دلار بابت هر سهم بپردازد.اما آرکوری و چند آنالیست دیگر مطمئن نیستند تفکیک شدن ایده منطقی باشد.منافع Qualcomm کاملا از چیپ سازی است . اگر ایت تفکیک صورت بگرید این سوال در ذهن ها ایجاد میشود که آیا این بخش میتواند به عنوان یک عضو مستقل در بازار باقی بماند؟
آرکوری میگوید:” ما نگرانیم که از دست دادن غاز طلایی یعنی بخش چیپ سازی ضرر بزرگی به توانایی کمپانی در کنار زدن رقیبان در بخش تحقیق و توسعه بزند.”
درکسل همیلتون و ریچارد ویتینگتون میگویند احتمال تفکیک Qualcomm خیلی پایین است اما اگر همچین اتفاقی افتاد اینتل میتواند شریک خوبی باشد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  همکاری کمپانی اپل و اینتل برای ساخت مودم 5G

نظرات در مورد : امکان تفکیک Qualcomm میتواند به پیوند با Intel منجر شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *