از امروز به تاریخچه زندگیتان متکی نباشید

Past Life

وقتی قایقی بر روی آب به جلو می رود یک اثر کف آلود از خود به جای میگذارد. این اثر به زودی محو میشود و پرسشی پدید می آورد که چه عاملی این قایق را به جلو میبرد.قایق را میتوان زمان حال توصیف کرد که با کمک زمان به جلو حرکت می کند ولی باید از خودتان سوال کنید آیا کف های قایق میتواند شما را به جلو ببرد؟ نه

بدیهی است که این کف باقی مانده از قایق فقط یک اثر است که طی زمان از بین میرود و باعث حرکت قایق ما نمی شود و این مسئله کاملا مشابه به زندگی می باشد و شما آن قایق هستید که توسط زمان به جلو برده میشود.

اگر از این چشم انداز به زندگی نگاه کنیم در می یابیم که گذشته چیزی به جز ردپایی در پشت سرتان نیست و این نکته را در نظر داشته باشید که گذشته شما مسوول وضعیت اکنون شما نیست.

گذشته شما به ابدیت پیوسته و این را در نظر بگیرید که با صد ها سال گریه و زاری کوچک ترین چیزی را تغییر نمی دهد و مراجعه به با نا ملایمتی های گذشته امکان پیشرفت را از خود سلب می کنید و هیچ وقت سعی نکنید وضعیت نا بسامان کنونی خود را به گذشته ربط دهید چون مثل این می ماند که اثر کف را عاملی برای راندن قایق بدانید.

جملاتی امروزه باب شده که بیشتر توسط بزرگتر ها گفته می شود و احتمالا همه ما شنیدیم که از وضع مالی گذشته و زمان شاه گرفته تا اینکه نحوه رفتار بچه ها در 50 سال پیش چگونه بوده و در زمان حال همه چی تغییر کرده.به این کار نوعی زیستن تحت تاثیر گذشته می گویند که اغلب ما برای توجیه شرایط کنونی از این روش استفاده می کنیم.ولی واقعیت فایده ای هم دارد؟

با تفکر به گذشته تمایل و توانایی زیستن به طور کلی از چنگتان میگریزد پس تا حد ممکن از لحظه کنونی زندگی لذت ببرید و مراقب باشید تا لحظه های زندگی با فکر کردن به مشکلات گذشته مصرف نشود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از امروز به تاریخچه زندگیتان متکی نباشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *