احتمال ابتلا به آنفولانزا به سال تولدتان بستگی دارد

تحقیقات جدید روی مردم آسیا و شرق میانه نشان داده است سال تولدتان ممکن است خطر ابتلا به آنفولانزا را پیش بینی کند. محققان با مطالعه روی این افراد دریافتند کسانیکه پیش از سال 1968 میلادی به دنیا آمده اند نسبت به کسانیکه پس از سال 1968 میلادی به بعد به دنیا آمده اند، کمتر مستعد فشارهای ابتلا به آنفولانزا هستند. زیرا که گروه مسن تر در هنگام کودکی بیشتر در معرض فشار مشابه در زمینه ابتلا به آنفولانزا بوده اند.

در این مطالعه، دانشمندان به داده های موجود مرتبط به بیشتر از 1400 نفر از آسیا و شرق میانه که در هر نقطه از زندگیشان با هر نژاد به آنفولانزای مرغی تحت عنوان های H5N1 و H7N9 مبتلا شده بودند، نگاه کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دادند.

مطالعات انتشار یافته در مجله علوم گفته است یافته های جدید می تواند به پژوهشگران در پیش بینی خطر ابتلا به بیماری های مسری و شدید آنفولانزای همه گیر در آینده با توجه به گروه های سنین مختلف کمک کند.

آنفولانزا و سن شما

پیش از این دانشمندان اشاره کرده بودند سن افراد نقش مهمی در تعیین نوع ویروس مورد ابتلا طول شیوع بیماری آنفولانزا دارد: در حالی که H5N1 معمولا کودکان و نوجوانان را بیشتر از افراد مسن تحت تاثیر قرار می دهد، ویروس دیگر تحت عنوان H7N9 عمدتا در افراد بزرگسال و مسن دیده شده است.

در تحقیقات جدید محققان یک خط فاصل بین دو گروه سنی حدود سال 1968 در نظر گرفتند. و این سال را بدان جهت قرار دادند که اصطلاحا “همه گیری انفولانزای هنگ کنگ” نامگذاری کرده بودند.

با توجه به مطالعات در زمینه آنفولانزای هنگ کنگ، فشار ویروس H7N9 عمدتا افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. دیگر افراد بزرگسال که پیش از سال 1968 به دنیا آمده اند، از سنین کودکی به این ویروس مبتلا نگردیده اند.

در عوض، افراد بزرگسالی که پیش از سال 1968 به دنیا آمده اند از نظر ژنتیکی بیشتر در معرض ویروس H5N1 قرار گرفتند. بدین ترتیب، چنین افراد مسن بیشتر در برابر این نوع ویروس محافظت می شدند.

در مقابل، افراد متولد سال 1968 به بعد از سنین کودکی در معرض فشارهای آنفولانزای هنگ کنگ مانند ویروس های مشابه با H7N9 قرار گرفته اند. در نتیجه آن ها کمتر در معرض ویروس دیگر H5N1 هستند.

اولین آنفولانزای شما

به عبارت دیگر، نوع ویروس مورد ابتلا در طول شیوع نخستین آنفولانزا نشان می دهد که افراد در برابر چه نوع ویروس های جدید باید در آینده ایمن شوند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : احتمال ابتلا به آنفولانزا به سال تولدتان بستگی دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *