آشنایی بیشتر با پردازشگر های Core i7

core i7

در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی رو درباره پردازشگرcore i7 برای شما عزیزان بیان کنیم ، این پردازشگر اولین پردازشگر شرکت اینتل است که دارای مدار کنترل گر حافظه است ، اینتل در این مدل پردازشگر خود سعی کرده عملکرد پردازشگر را نسبت به پردازشگر های سری Core2Duo بهبود بخشیده و این مدل نسبت به سری های قبلی از کیفیت بالایی برخوردارند.

پردازشگر های سری قدیمی اینتل از یک کنترلر حافظه ی خارجی استفاده می کردند ، که به هاب کنترلر حافظه MCH بود در این مدل ها اغلب چیپست های موجود در سی پی یو و مادر برد نشاندهنده ی قدرت کامپیوتر بودند ، و در حقیقت سی پی یو و مادر برد تعیین کننده ی سطح کامپیوتر بود اما با ظهور سری های جدید اینتل ( یعنی core i7) پردازشگر کامپیوتر تعیین کننده ی قدرت کامپیوتر می باشد. در سری های جدید دیگر چیپست های موجود در مادر برد و سی پی یو تعیین کننده نیست.

از نکان بسیار مهم در تکنولوژی پردازشگر های core i7 این است که این کامپیوتر ها تنها از حافظه های DDR3 پشتیبانی می کنند ، لازم به توضیح است که این حافظه ها نیز نسل جدید رم محسوب می شود.

در تکنولوژی پردازشگر های core i7 که دارای یک سوکت مدل ۱۳۶۶ است ساختار سه کاناله جدید با حافظه های DDR3-800 و ۱۰۶۶ پشتیبانی می شود اما در مدل های قدیمی یعنی سوکت های ۱۱۵۶ و ۹۸۸ ساختارهای دوکاناله استاندارد و حافظه های DDR3-800 و ۱۰۶۶ و ۱۳۳۳ را پشتیبانی می کنند.

ساختار سه کاناله جدید در سوکت های ۱۳۶۶ به سی پی یو  این توانایی را می دهد که هم زمان از واحد سه واحد حافظه برای خواندن و یا ذخیره اطلاعات استفاده بکند در این حالت تعداد بیت های انتقالی در ساعت از ۱۲۸ به ۱۹۲ افزایش می یابد. نظریه ساختار سه کاناله در مقایسه با ساختار دوکاناله ۵۰ درصد به پهنای باند در ساعت را افزایش می دهد. مثلا حافظه  DDR3-1066 که دوکاناله هستند حداکثر سرعت اسمی انتقالشان ۱۷ گیگابایت بر ثانیه است در حالیکه حافظه های سه کاناله این مقدار ۲۵٫۵ گیگابایت در ثانیه است.

پردازشگرهای Core i7 سوکت ۱۳۶۶ از طریق باس جدیدی به نام QPI1 با سیستم در حال انتقال اطلاعات است .  در سوکت های مدل ۱۱۵۶ و ۹۸۸ پردازشگرها یک کنترلر PCI Express2.0 را نیز دارا هستند  در آنها کارت گرافیک مستقیما به  CPU اتصال پیدا می کند که در این حالت پهنای باند افزایش می یابد. این پردازشگرها قادرند از یک کارت گرافیک ۱۶X یا دو کارت گرافیک ۸X پشتیبانی کنند.  در کل می توان گفت بهترین ویژگی این مدل اینتل سرعت بالای آن نسبت به مدل های قبلی است .

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ساخت پردازنده اسنپدراگون 855 برای گوشی های 2019 آغاز شد

نظرات در مورد : آشنایی بیشتر با پردازشگر های Core i7

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *