آشنایی با غذاها در سفر (قسمت اول)

جهان گسترده است حتی اگر پای غذا به میان بیاید. در این مقاله می خواهیم به غذاهای شگفت انگیزی بپردازیم که ممکن است برخی از آن ها به نظرتان زشت، چندش آور و پلید بیاید اما شما را با فکر به پیدا کردن این غذاها در بعیدترین مکان ها تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تخم های مورچه در تایلند

antمورچه های بافنده به دلیل شبکه های غول پیکر لانه هایشان که آن ها را به همراه ابریشم لارو با برگ ها می بافند (نساجی)، جزء حشرات رایج تایلند به شمار می روند.

هر دو این حشرات مایل به قرمز و تخم های مایل به سفیدشان خوراکی لذیذ در شمال تایلند به شمار می روند که به صورت های گوناگونی در بشقاب غذایی تایلندی ها سرو می شود.

تایلندی ها عادت دارند از این حشرات در سالاد، سوپ یا به حالت برشته شده روی آتش (سرخ شده) استفاده کنند.

اگر به خیابان های تایلند بروید دستفروش هایی را می بینید که تخم های مورچه پیچیده شده در برگ موز را به عنوان اسنک می فروشند. تخم های مورچه پروتئین و ویتامین بسیاری دارند اما از چربی کمی برخوردارند.

طعم این وعده غذایی روغنی و تا حدی شیرین می باشد که به لطف برگ درخت میوه (اسید طبیعی دارد) طعم لیمو ترش و سرکه ای به خودش می گیرد.

خوکچه هندی در اکوادور 

guinea-pig-ecuador-daring-eats-adapt-590-1

علی رغم نام خوکچه هندی باید گفت این حیوانات از آمریکای جنوبی سرچشمه می گیرند. بیشتر از سه هزار سال گذشته در رشته کوه های آند توسط انسان ها اهلی شده و پس از پرورش گوشتشان در همان مناطق مورد مصرف قرار می گرفته است.

هم اکنون خوکچه های هندی در اکوادور و سرزمین های آند در مناسبت های گوناگون سرو می شوند.

به طور سنتی این غذا را به طور کامل با پوست بدون خز کباب کرده و یا آن را در روغن سرخ می کنند.

از نظر طعم و مزه گوشت خوکچه هندی با گوشت خرگوش یا قسمت تیره مرغ مقایسه می شود. این در حالی است که برخی از رستوران های مدرن تصمیم گرفته اند گوشت این جاندار را به لیست غذاهای خودشان اضافه کنند.

رطیل در کامبوج 

rدر حالی که زندۀ رطیل به قلب بسیاری صدمه می زند، مردۀ آن در کامبوج به عنوان یک وعده غذایی محبوب به وفور استفاده می شود.

اگر قرار است رطیل سرو کنید به کامبوج سفر کنید. آن را در منوی رستوران های اکثر مناطق این کشور مشاهده می کنید.

در کامبوج عنکبوت هایی که به اندازه دست یک انسان رشد کرده اند را در روغن سرخ شده فرو می برند تا حسابی سفت شوند و سپس آن ها را با چاشنی نمک، شکر و سیر سرو می کنند.

طعم رطیل بسته به ادویه ای است که با آن استفاده می شود. یک رطیل همچنان که می تواند بسیار لذیذ باشد، ممکن است به مانند یک آبنبات چوبی شیرین و دل زننده هم باشد.

سر و بدن رطیل حاوی گوشت شیرین و مطلوب با اندام های خمیری قهوه ای و تخم هایی درون شکم همراه است.

بسیاری از زنان کامبوج بر این باورند که با توجه به پروتئین بالای رطیل، خوردن آن زیبایی را هم افزایش می دهد.

کانگورو در استرالیا

asحیوان ملی استرالیا در حال تبدیل شدن به گزینه ای مرسوم برای شام می شود.

کانگورو یک خوراک اصلی برای بومی های استرالیایی از هزاران سال پیش به شمار می رود. به گونه ای که پس از قطع کردن دم و پاها آن را روی تنور بریانی می کردند.

این حیوان در حال حاضر به طور گسترده ای در فروشگاه های زنجیره ای به صورت گوشت چرخ کرده، استیک و سوسیس به فروش می رسد.

حدود هفتاد درصد از گوشت کانگورو به بیش از پنجاه کشور صادر می شود.

گوشت کانگورو به صورت های گوناگونی در انواع همبرگر، استیک و پیتزاها استفاده می شود اما بو و طعم آن بسیار افتضاح است. این در حالی است که پروتئین بالا اما چربی کمی دارد.

گوزن شمالی در نروژ

asdcfvاین نوع گوزن ها یک وعده اصلی غذایی در نروژ به شمار می آیند.

با توجه به رژیم غذایی گوزن های شمالی که معمولا از علف ها، توت ها و گلسنگ ها تغذیه می کنند گوشت کمتر اما سالمتری به نسبت دیگر گوشت های شکاری دارند.

یکی از غذاهای سنتی نروژ به نام فینبیف می باشد که از گوشت های باریک شده گوزن شمالی، بیکن، قارچ، خامه ترش، شیر، پنیر بز، یک نوع توت و آویشن پخته می شود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با غذاها در سفر (قسمت اول)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *