آشنایی با برخی از اصطلاحات در سیستم عامل اندروید

android

سیستم عامل اندروید یکی از نرم افزار های آزاد و رایگان است ، اغلب گوشی های هوشمند و تبلت های امروزی بغیر از گوشی های هوشمند اپل از این سیستم عامل استفاده می نمایند.

android
android

ممکن است در اندروید اصطلاحات و کلماتی باشند که شما آشنایی با آنها نداشته باشید یا روش استفاده از آنها را ندانید.در اینجا شما را با برخی از این اصطلاحات آشنا می کنیم. برای مثال Android SDK ابزاری که وجود آن در گوشی های اندروید لازم و ضروری است.این ابزار را می توان از اینترنت download کرده و سپس ذخیره کنید.

android
android

اصطلاح root کردن را بارها شنیده اید اما ممکن است ندانید که چطور باید این کار را انجام دهید.روت کردن یا Rooting این امکان را به شما می دهد که گوشی اندروید تان به بهترین نحو عمل کند .هنگامی که شما روت می کنید در واقع تنظیمات کارخانه ای را که برای گوشی ارایه شده است از دست می دهید اما در عوض می توانید از “custom rom “ها ،ابزار پشتیبانی از زبان فارسی و دیگر ابزارها در آن استفاده کنید.کاستوم رام ها نسخه هایی بهینه سازی شده از سیستم عامل گوشی هستند که قابلیت های بی شماری را در اختیار شما قرار می دهند.از جمله پشتیبانی از زبان فارسی،نصب انواع برنامه ها در رم گوشی و غیره …

android
android

” stock rom “ها هم نسخه هایی از رام هستند که در واقع نسخه پشتیبان از رام اصلی گوشی هستند.اما دارای قابلیت root able می باشند.

از جمله دیگر موارد در گوشی های اندروید می توان Android Debug Bridge  اشاره کرد.ابزاری که با Android SDK برای کنترل و connect با گوشی شما مورد استفاده قرار می گیرد.

تمام این ابزار درون tools ،Android SDK قرار دارد.تمام کسانی که صاحب یکی از این گوشی های اندروید هستند لازم است که با این دستورات و نحوه کار با آنها آشنایی داشته باشند تا بتوانند از اندروید خود به بهترین نحو بهره ببرند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انتقال عکس از تلفن اندروید به کامپیوتر

نظرات در مورد : آشنایی با برخی از اصطلاحات در سیستم عامل اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *